Voorbereiding consult
Per email wordt het Word document “Voorbereiding consult” toegestuurd. Hier kan je alles wat je over je situatie kwijt wilt, noteren
Na invulling ervan graag het document e-mailen naar ‘mail@medischbegeleider.nl’, zodat de assistente de informatie alvast in het dossier kan verwerken
Zo kan ik voordat het consult begint, alle benodigde informatie doorlezen en verliezen we er geen tijd aan
Route-informatie kan je vinden bij ‘Contact opnemen’ waar een google map kaartje zichtbaar is
Hoe lang of hoe kort en hoe uitgebreid je op de vragen antwoord is aan jezelf. Datgene wat je niet weet gewoon niet invullen
Heb je geen email, dan graag meebrengen als je voor de eerste keer komt
Dan worden, als startpunt vh onderzoeksproces, een aantal druppels bloed uit een vinger afgenomen voor microscopisch onderzoek.
Normale verwerkingstijd is tenminste 5 werkdagen (overigens, indien er door RP sanitas een factuur naar je toe is gemaild, dan weet je dat de uitslag geproduceerd is en dat die nagenoeg altijd, vervolgens ook naar onze mailbox verstuurd is)
Voor een afspraak voor afname vh bloed (uit een vinger) kan de balie gebeld worden op 020 – 30 39 220
Ma-di-vrij : 9.30 – 16u, Woe 10.30 – 16u
1e consult:
De uitslag vd bloedtest (genaamd SKB test) wordt tijdens het eerste consult besproken. Evt. samen met b.v. uitslagen vh labonderzoek vd huisarts of het ziekenhuis
En gebeurt er het volgende::
– interpretatie vd uitslag(en)
– het ontwerpen ve 1e behandelschema met de juiste middelen (die helemaal afgestemd is op je huidige situatie) aangepast aan gevoeligheden, allergieën, ingeschatte draagkracht van het lichamelijk en psychisch gestel gecombineerd met de belasting die het dagelijkse leven oplevert
– het aanpassen vh behandelschema aan de informatie die tijdens het vraaggesprek is opgetekend
– Een controle om eventueel nadelige interacties tussen farmaceutische medicatie (die vanuit het ziekenhuis en huisarts zijn voorgeschreven) en natuurmiddelen, te onderzoeken
Preparaten waarmee behandeld wordt:
Indien nodig zal gebruik gemaakt worden van farmaceutische middelen en krijg je een recept mee voor de apotheek
Merendeels zal echter gebruik gemaakt worden van zogenaamde fytochemische middelen (= niet hetzelfde als homeopatisch/ fytotherapeutisch/ orthomoleculair)
Dit is een klasse van middelen met stoffen die uit kruiden en planten gemaakt worden en tegelijkertijd (bijna) de kracht hebben van farmaceutische middelen, maar niet de bijwerkingen van die middelen
Doel is om het ecosysteem van het lichaam te herstellen door balansen te herstellen en niet door blokkade (zoal bij farmaceutische middelen)
Fytochemische middelen veroorzaken geen blokkades in het lichaam, maar normaliseert de lichaamseigen regulatiemechanismen (zonder het negatieve biofeedback systeem vh lichaam ongewild te ‘triggeren’). Wel kan het blijken dat met name de lever het gevraagde, niet aankan en in protest gaat
Onaangename verschijnselen in het lichaam (mensen denken dan aan ‘bijwerkingen’):
De therapie volgens de methodiek vd Functionele Geneeskunde veroorzaakt géén bijwerkingen zoals farmaceutische medicamenten in de “gewone” Geneeskunde dat wel kunnen doen
Echter, omdat effect vd inname van middelen in beide methodes door het lichaam uitgedrukt wordt via dezelfde taal vh lichaam ontstaat verwarring (nl. met fysieke signalen, symptomen: bijvoorbeeld zoals moeheid, pijn, algemene malaise, huiduitslag, jeuk, vocht vasthouden, pijn in gewrichten, verhoging van temperatuur etc.)
Hoe snel is verbetering te verwachten en hoe lang duurt het hele proces
Aangezien niemand uw lichaam van tevoren kan ‘interviewen’ hoe het denkt te reageren op de ingenomen preparaten, zal ik tijdens het 2e vervolgconsult vragen daarover stellen. Zo kan ik me op elk lichaam en diens responsen instellen.
Er zijn mensen die al binnen 1 week merkbare verandering merken, anderen merken er pas iets van bij het 2e schema. Dit komt doordat de orgaanwerking op een verschillende intensiteit werken, bepaalde enzymen verschillend (DNA verschillen tussen mensen) en in verschillende sterkte werken, het binnenmilieu verschillend aangetast kan zijn, de ontgiftigingsorganen in sterkte kunnen verschillen
De totale behandeltijd varieert van 2 maanden tot twee jaar. Hoe ouder men is, hoe minder vitaal, hoe meer belast of getraumatiseerd, hoe langzamer het kan gaan
– Belevingslast: de verschijnselen (lichamelijk en/of psychisch) zijn zo erg dat je het niet meer trekt of niet goed (meer) kan combineren met het normale dagelijkse leven: begin sowieso met het halveren vd in te nemen dosis. Helpt dit nog niet, dan schroeft je de in te nemen frequentie omlaag. Zie ook de opmerking in het ROOD, onderaan het behandelschema.
Als ook dit niet helpt dan stopt je de inname en rapporteert je dat naar de assistente per email op ‘mail@medischbegeleider.nl’
Schrikt er verder ook niet van! Het is nagenoeg een normale gang van zaken in de manier waarop de hersenen en het lichaam reageren. Het is juist een teken dat het lichaam reageert en bereid is aan het werk te gaan voor je
– Je hebt het idee dat het alleen maar slechter gaat in plaats van beter:
de klachten in het lichaam zijn in de loop vd tijd ontstaan, de een na de ander. Dat betekent dat daarvoor al zoveel voedselbronnen, reparatiemechanismen zijn verbruikt
In de loop van de tijd trok het lichaam het steeds minder om alle symptomen weg te werken
Op het moment dat je hier komt en er supplementen worden meegegeven, zullen die supplementen opdrachten gaan uitvoeren om dat weer te verhelpen, maar kosten die zelf OOK energie en voedingsstoffen
En daar wringt de schoen dan: je zat al in een tekort situatie maar nu wordt er extra gevraagd om voedingsstoffen en energie!
Dan moet het lichaam noodgedwongen nog meer in de schuld/ ‘in het rood’ gaan staan om de gevraagde werkzaamheden uit te voeren met energie die er eigenlijk al niet was
Het is ongeveer hetzelfde als de situatie thuis, wanneer dat de wasmachine en de droger of de auto kapot gaan en direct vervangen moeten worden, maar het salaris pas over een paar weken komt EN het spaarsaldo nul is en je dus TIJDELIJK meer in het rood komt/dieper in de schulden gaat zitten
Geef het lichaam de tijd om dat te boven te komen!
Communicatie tussendoor (email, telefoon) met allerhande vragen tijdens de behandelperiode: in principe, graag verzamelen tot het volgende consult: schrijf ze op en stel ze aan het begin vh consult, dan hebben we er namelijk ruim de tijd voor. Heen en weer e-mailen (want communicatie per email is traag en niet geschikt voor een gesprek) schiet niet zo op en leidt bij de assistente en bij mij tot een overbelasting en wanneer wij ziek worden of uitvallen, heeft niemand wat aan ons, toch?
Voor een ieder van jullie lijkt het namelijk ‘maar een korte vraag’, maar voor ons betekent het dit: het openen vh dossier, het lezen van de voorgeschiedenis, ophalen en inzien vd laatste uitslagen en/of het actuele behandelschema (kuur), ervoer nadenken, daarover iets opschrijven in het dossier, het vertalen in gewone mensentaal in het antwoord terug…..om vervolgens vaak een vervolgvraag over de email terug te krijgen en dan begint het cirkeltje opnieuw….
Wij zijn daar meestal tot een half uur mee bezig. Binnen de veelheid aan werkzaamheden lukt het gewoon niet om dat voor vele mensen te blijven doen. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben: we zouden het wel willen, maar kunnen het gewoon niet
– Niet op tijd (kunnen) komen wegens verkeersomstandigheden of openbaar vervoer: je hoeft niet te bellen, want ik zal op het tijdstip dat het consult begint sowieso al beginnen met het verwerken vd uitslag en daarna met het aanmaken van een (nieuwe) kuur, behandelschema.
Wij gaan pas bellen indien je na meer dan een kwartier nog niet bent gearriveerd
– Eerder klaar met het schema: de kuur en de volgende afspraak is pas over een tijdje: dat is niet erg want de gebruikte middelen zijn van natuurlijke oorsprong: het lichaam neemt ze op en distribueert ze naar alle, ook ver weg gelegen delen vh lichaam en dat kost tijd. De werkingsduur is bovendien langer dan die van farmaceutische middelen
– Het schema is nog niet doorlopen wanneer de volgende afspraak al aanstaande is: dat is niet per se erg, want indien je al over 2/3 vd hoeveelheid tijd bent, komt overeen met week 6 of 7, dan is het merendeel vh beoogde effect al redelijk tot stand kunnen komen om het testen en op komen dagen voor het consult, functioneel te maken
– Het middel is al op, maar er staan nog kruisjes in het schema voor de komende week/weken: onderaan het schema dat achter het woord “NOOT” , dat je nooit bij hoeft te halen; het valt ons op dat meer dan eens deze woorden niet gelezen worden, maar vervolgens wel redelijk veel e-mails en telefoontjes hierover gaan
Nogmaals: als iets eerder op is dan aangegeven staat in het schema: geeft niks, want het gaat er om dat de inhoud vh flesje, de hoeveelheid die er in de zakjes zat etc. in het lichaam is opgenomen en daar gaat het uiteindelijk om
– Testuitslag is nog niet binnen: het consult is aanstaande maar de uitslag vd bloedtest of darmtest etc. is nog niet binnen: kom toch gewoon naar het consult. De testuitslag is belangrijk maar is desondanks maar de helft vh consult! het vraaggesprek waarin je vertelt wat er met het lichaam en de psyche is gebeurd tijdens en na de kuur, is voor ook cruciaal om de juiste context vd testuitslag straks, te kunnen aanbrengen
– Het op tijd indienen van een test: ontlastingstest (> 14 werkdagen), een speekseltest (3-4wkn), een haartest (4wkn), vingerbloedstest (SKB test)(5-10 werkdagen) zorgt ervoor dat de kans zo groot mogelijk is dat wij de uitslag op tijd binnen krijgen. Bij het insturen van testen naar het laboratorium: graag controleren of het meegeleverde aanvraagformulier er ook bij zit, want anders wordt de test bij voorbaat afgekeurd
– Het ophalen van supplementen of een afspraak voor bloedafname: je kan voor het gebouw heus wel 10 min aan de weg de auto met dubbele knipperlichten aan, laten staan. Tijdstippen: eerst even bellen voor de zekerheid op 020 – 30 39 220
Mits de assistente niet met verlof is of ziek natuurlijk
– Annuleren ve afspraak: zorg er uiterlijk 48u voordat het consult plaatsvindt voor, dat annulering gewenst is, want dan kan namelijk iemand anders die op de wachtlijst staat, ervan profiteren
– Betaling van facturen: gebeurt aan de balie met een QR code die verbinding maakt met je App van je eigen bank. Indien dat niet lukt gaat er een factuur mee en wil ik iedereen stimuleren de facturen op tijd te betalen (na uiterlijk 10 dagen)
Op individuele basis kan daarvan afgeweken worden in overleg!
Helaas komt het nog in (te) veel gevallen voor, dat na een maand nog geen betaling ontvangen is. Dit kost ons extra tijd: om het bij te houden en te controleren. Iets wat in principe onnodig is.
En tegelijkertijd lijkt het me duidelijk dat je niet wenst dat degene die jouw helpt, er zelf achteraan moet gaan om ervoor te zorgen dat het verschuldigde bedrag binnen komt, toch?
– Bereikbaarheid telefonisch: op donderdag, weekenden, schoolvakanties en vakantie vd assistente en vd behandelaar:
een bandje met de melding dat we telefonisch niet bereikbaar zijn staat aan. Er kan geen boodschap achtergelaten worden.
Het verzoek is dan om indien je dat nodig vindt, een email te sturen naar “mail@medischbegeleider.nl”. Wanneer de balie weer open is wordt de e-mail naar prioriteit en ook op chronologisch volgorde behandeld en zo nodig, ook aan mij voorgelegd
– Parkeren vd auto: dit kan op 3 minuten loopafstand van ons gebouw in de buurt van Kringloopwinkel Rataplan (Generatorstraat 10).
Wij konden nl bij vestiging aan de Zekeringstraat bij gebrek aan openstaande parkeerplekken, geen extra plekken bijhuren.
Na geparkeerd te hebben: loop onder het metrospoor door richting ons kantoor aan de Zekeringstraat 32 waar wij op de 2e verdieping zitten.
Mocht het voorkomen dat na de glazen schuifdeur, de 1e binnendeur op de begane grond niet opengaat:
Stap 1: eerst de deurkruk echt hélemaal naar beneden drukken: soms gebeurt dat niet en lijkt het net alsof de deur op slot zit
Stap 2: bel naar de balie (020 – 30 39 220)
En voor degenen die het eerst nog willen proberen om op 30 sec lopen, 100m afstand van de achterkant van ons gebouw (aan de Dynamostraat kant) willen proberen de auto gratis weg te zetten: die kunnen het proberen aan de smalle weg tussen twee gebouwen waar links het roodachtige gebouw van Deloitte Cybercentre en rechts T&A Survey zit, op een ongemarkeerde plek (blijf zelf wel goed opletten of je op de plek waar je besluit te gaan staan, echt wel mag staan! Wij kunnen daar geen verantwoordelijkheid voor nemen)